#DenNyeOljen 1.0 

DNO 1.0

Prosjektet #DenNyeOljen ble startet for å engasjere dagens unge i en faktabasert samfunnsdebatt på temaene energi, klima, teknologi og velferd. Fem unge og nyutdannede ble ansatt for å reise landet rundt å møte elever på videregående skoler, høgskoler og universitet. Ansikt til ansikt med unge fra hele Norge har de lyttet, lært, argumentert, diskutert og debattert. Gjennom sitt arbeid oppnådde de en unik innsikt i hvordan olje- og gassbransjens budskap oppfattes blant deres jevnaldrende, populært kalt morgendagens beslutningstagere. I en avsluttende rapport oppsummerer de sine funn og anbefalinger for olje- og gassbransjens videre kommunikasjon med unge. Les “4 påstander om hvorfor unge ikke gidder å høre på olje- og gassbransjen” 

DNO 1.0 bestod av:

Emil Yde Aasen. Fra Lillehammer. Sivilingeniør produktutvikling og produksjon, NTNU Trondheim 

Saresh Mohamad. Fra Sandnes. Mastergrad petroleumsteknologi, UiS 

Shara Mabast Ali. Fra Toten/Kurdistan. Mastergrad petroleumsteknologi, UiS 

Eyolf Strømme-Svendsen. Fra Oslo. Sivilingeniør bygg- og miljøteknikk, NTNU Trondheim 

Katrine Haram Olsen. Fra Bergen/Oslo. Lektor kjemi og biologi, UiO 

 

 

#DenNyeOljen 2.0 

DNO 2.0

Etter ett års pause var det klart for andre runde av prosjektet #DenNyeOljenSommeren 2018 fikk en ingeniør, en geolog og en økonom muligheten til å utforske problemstillinger knyttet til temaene energiforsyning, teknologiutvikling, velferd og klimaendringen på sin måteI løpet av denne prosjektperioden ble “Fremtiden på spill” digitalisert og profesjonalisert med tall fra Statsbudsjettet og SSB. 

DNO 2.0 bestod av: 

Herman Bråten Romnes. Fra Tønsberg. Sivilingeniør fra NTNU 

Marius Andersen. Fra Åsgårdstrand. Bachelor i samfunnsøkonomi fra UiB og Master i Environmental Economics and Climate Change fra LSE 

Mariann Forsberg. Fra Oslo. Master i geologi fra UiT.